czwartek, 19 marca 2015

Sprzedałem auto i nie wypowiedziałem umowy oc

Nie wypowiedziałam umowy OC po sprzedaży auta. Zapomniałam złożyć wypowiedzenie OC i tym samym zawiadomić ubezpieczyciela o sprzedaży auta, dzisiaj przysłano. Pośrednik chce umowę lub ksero, ubezpieczalnia też. Kupno lub sprzedaż samochodu a OC - pamiętaj, że bez względu na to, czy sprzedałeś lub kupiłeś auto, czekają na Ciebie formalności. Podpowiadamy jakie masz prawa i obowiązki związane z ubezpieczeniem OC i AC.


Jak w temacie sprzedałem auto i przyszło mi wezwanie do zapłaty OC , czy ta osoba która kupuje ode mnie pojazd nie ma prawa wypowiedzieć tego ubezpieczenia? W liście było napisane, że zmiana właściciela pojazdu nie zmienia faktu, że trzeba zapłacić składkę. Kupiłem auto ze świeżo wykupioną polisą OC w MTU. Po kilku dniach jednak je sprzedałem, bo nie spełniło oczekiwań.


Polisę OC przekazałem następnemu, umowę wypowiedziałem - lecz nie pamiętam w jaki sposób. Przeryłem już wszystko i nie mam po tym wypowiedzeniu śladu. Osoba, która kupiła ode mnie auto umowy tej nie wypowiedziała. Tak się zakręciłem, że nie wziełem umowy sprzedaży tego samochodu. I teraz pytanie, bo nie zgłosiłem tego faktu ubezpiecz.


Klientów, którzy kupili używany samochód przed lutego, ciągle będą obowiązywać stare zasady. Czyli nowy właściciel - jeżeli będzie chciał zmienić ubezpieczyciela, jednocześnie nie wpadając w pułapkę podwójnego OC - powinien dostarczyć wypowiedzenie umowy OC przed upływem dni od daty zakupu auta. Forma zawarcia umowy sprzedaży samochodu.


Sprzedałem samochó a kupujący już go zarejestrował. Automatyczne przedłużenie umowy OC. Witam serdecznie mam bardzo nie typowy problem gdyż kupiłem pojazd 13.


Mama dała umowę przez to nie wypowiedziałem bo nie miałem po pol roku Hestia MTu sie idezwalo o składkę 373zł teraz straszą. Czy do czasu naprawienia auta muszę opłacać OC, skoro nim nie jeżdżę? To, czy samochód jeździ, czy nie, nie ma żadnego znaczenia. Czasem okazuje się, że wypowiedzenie umowy i wykupienie nowej polisy będzie tańsze niż opłacenie zaległych rat lub dopłata po rekalkulacji.


Czy poprzedni właściciel samochodu może wypowiedzieć polisę OC? Dlaczego powinienem wypowiedzieć umowę na polisę OC po zakupie auta? Czy muszę kupować nowe OC po kupnie auta?


Polisa OC jest obowiązkową polisą jaką właściciel auta musi posiadać dla samochodu. Kupiłeś samochód z polisą OC – nie musisz jej wypowiadać. Problemu podwójnego ubezpieczenia OC nie mają już nabywcy samochodów używanych. Zgodnie z prawem, w chwili sprzedaży auta, prawa i obowiązki związane z polisą OC sprzedającego przechodzą na kupującego.


Ale tylko do końca trwania umowy zawartej przez poprzedniego. Umowa ubezpieczenia OC ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na jaki została zawarta, chyba że nabywca auta wypowie ją na piśmie. W przypadku wypowiedzenia umowa jest rozwiązywana z podaną.


Dzięki temu może się okazać, że otrzymamy zwrot części składki OC. Sprzedając auto musimy bowiem przekazać polisę OC nabywcy. Jeśli zdecyduje on, że nie będzie korzystał z naszego ubezpieczenia, będziemy mogli się ubiegać o zwrot niewykorzystanej składki (za każdy pełny miesiąc pozostający do końca umowy ubezpieczenia).


OC - tylko jeżeli nabywca samochodu złoży wypowiedzenie dotychczasowej umowy ubezpieczenia OC. Sprzedawca auta nie ma prawa wypowiedzieć ubezpieczenia OC sprzedanego pojazdu. Radzimy skontaktować się z ubezpieczycielem, by ustalić na jakiej podstawie OC zostało wypowiedziane.


Jeśli ubezpieczyciel nadal będzie twierdził, że OC nie działa, to warto skontaktować się z Rzecznikiem Finansowym i jego poprosić o interwencję. Ja od razu po zakupie auta składam wypowiedzenie umowy OC. Lepiej nie ryzykować i mieć własną polisę czarno na białym.


Już niejeden się przejechał na kontynuowaniu polisy wcześniejszego właściciela.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty