poniedziałek, 11 listopada 2019

Ślub kościelny z osobą niewierzącą forum

W lipcu bierzemy ślub i tak jak napisałam w temacie będzie to ślub kościelny tzw. Ja byłam na ślubie gdzie pan młody był osobą niewierzącą (ateistą). Była normalna msza z kazaniem i Komunią Św. Ze strony pana młodego była skrócona przysięga małżeńska (bez wezwania do Boga), no i nie wykonywał znaku krzyża, nie przyjmował Komunii Św i błogosławieństwa. Dziewczyny, mam pytanie: czy któraś z Was brała ślub kościelny z osobą niewierzącą?


Tak będzie w moim przypadku - tj. Kościelny, natomiast nie będę obligować do tego Narzeczonego, który jest osobą niewierzącą. To by było krzywoprzysięstwo z mojej strony. Można mówić tu o ślubie mieszanym, który może mieć charakter konkordatowy.


Katolik, który chce wejść w związek z osobą innego wyznania (lub ateistą) musi udać się do biskupa, aby ten wydał dyspensę. W tym celu narzeczeni udają się do proboszcza parafii, w której planują ślub. Jestem osoba wierzącą, moj narzeczony nie(a dokladniej to odszedl od światkow jehowy) ale chrzest ma. Słyszałam że mozna wziąźć ślub kościelny z osobą niewierzącą. W tym wypadku przewidziane są tylko liturgia Słowa oraz składanie przysięgi małżeńskiej.


Sama przysięga różni się od przysięgi składanej podczas ślubu dwojga katolików. Czy osoba uważająca się za agnostyka może wziąć ślub kościelny, jako osoba niewierząca oczywiście ? Z dziewczynki zrobił się chłopiec! I cały mój pomysł na imię przepadł.


Jacek Salij OP: Ślub kościelny z osobą niewierzącą Znalazłam się w sytuacji bez wyjścia. Wyszłam za mąż za człowieka niewierzącego, a więc nie mogłam wziąć z nim ślubu kościelnego. Związek z osobą niewierzącą - Netkobiety. To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty!


Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Mianowicie zajmę się pytanieCzy można wziąć ślub kościelny z osobą niewierzącą? Zakładam przy tym oczywiście, że chodzi o przypadek, kiedy ta druga strona jest rzeczywiście osobą wierzącą i wiara jest dla niej sprawą ważną. Forum Ślub i Wesele Kraków i Małopolska.


Małżeństwa mieszane - materiały w serwisie Kosciol. Dział Pytania i odpowiedzi: Ślub z wolnym chrześcijaninem. Jednak trzeba być świadomym trudności, jakie łączą się z takim wyborem. Katolik, który wchodzi w związek z osobą niewierzącą, musi samodzielnie troszczyć się o wiarę swoją i dzieci.


Brakuje wówczas wspólnej modlitwy, celebracji chrześcijańskich tradycji, a przede wszystkim uczestniczenia w niedzielnej Mszy Świętej. Jako konsultanci ślubni niejednokrotnie spotykaliśmy się z pytaniem o to czy możliwy jest ślub kościelnym z osobą niewierzącą. Tak, jest to jak najbardziej możliwe. To właśnie w tym przypadku jak najbardziej sprawdza się ślub jednostronny. Zawarcie małżeństwa mieszanego z osobą, która nie jest.


Na pewno wzięłam ślub zgodny z przepisami prawa polskiego, zatwierdzony przez urząd stanu cywilnego, w tej chwili rozwiązany prawomocnym wyrokiem sądu. Ale wydaje mi się, że ślub kościelny nie może mnie obowiązywać, bo nie jestem katolikiem i brałam ślub jako niekatolik. Mojego męża obowiązuje - mnie nie.


Choć może to wydawać się niemożliwe, istnieją okoliczności, w których można wejść w związek małżeński z osobą niewierzącą, o ile nie jest ona związana sakramentalnie z inną osobą. Wiem że może się powtórzę bo już padło takie pytanie, ale chciałam uzyskać szczegółowe informacje na pewien temat. Chciała bym wraz z moim narzeczonym wziąć ślub kościelny.


Jednak że mój narzeczony był już żonaty (zawarł związek cywilny (nie było ślubu kościelnego)). Ty przysięgasz Bogu, a on nie. Ale rzeczywiście lepiej porozmawiać na ten temat z księdzem, albo sprawdzić w prawie kościelnym. Syn miał ślub kościelny, jest po cywilnym rozwodzie bez orzeczenia o niezaistniałym związku małżeńskim i nie starał się o to.


Synowa jako panna wyszła za mąż za mego syna rozwodnika. Pytanie brzmi: czy synowa może wziąć ślub kościelny w tym związku z synem tak jak z osobą niewierzącą lub innej wiary? Jeżeli znasz odpowiedź na pytanie Ślub kościelny osoby niewierzącej - taka zagadka to koniecznie je dodaj.


Oczywiście, że dostaliby, tak samo katolik z osobą innego wyznania. Jak nie masz o czymś pojęcia, to się nie. A tak w ogóle to uważam, że cały ten ślub kościelny z osobą niewierzącą to jakaś szopka. Ty wnerwiony, ona może mniej i cały kościół z plebanem na czele patrzy na Ciebie jak na jakiegoś debila, co nie wierzy w boga Ja bym nie chciał brać ślubu z taką świadomością.


To nie ślub, to szopka, ale z miłości można to odwalić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty