piątek, 26 maja 2017

Slub bez chrztu

Dziewczęta, chciałabym zasięgnąc waszej rady a własciwie doswiadczenia. Ja jestem katoliczką, mój Chłopiec - ateistą. Nie ma żadnych sakramentów, a ni chrztu, komuni, bierzmowania. Wrocławscy księża nie mogą już odmówić chrztu dziecka tylko dlatego, że jego rodzice nie mają ślubu kościelnego. To decyzja arcybiskupa Józefa Kupnego, nowego metropolity wrocławskiego.


Slub bez chrztu

Chyba bez chrztu, komunii, bierzmowania to ślubu kościelnego nie weźmiesz. W mojej parafi nie ochrzcił by na 1 bez slubu. Ale to nie była moja parafia. U nas jest ksiądz porąbany na maksa.


Dyskusja na temat: Chrzestny bez ślubu kościelnego w Rodzice Radzą - Kobieta - gorące dyskusje. Rodzina i dziecko - Forum Gdańsk, Gdynia, Sopot. Porozmawiaj o aktualnych problemach i radościach mieszkańców Trójmiasta. Calosc bez mszy trwala minut. Bylo pieknie, kameralnie i nikt nie robil problemow.


Do sakramentu malzenstwa potrzebne byly akty chrztu z rodzimej parafi a do chrztu rodzice musieli mic kwity od spowiedzi. Papież Franciszek w Kaplicy Sykstyńskiej ochrzcił córkę pary bez ślubu kościelnego. Sprawdziliśmy więc, czy na Śląsku możliwe jest udzielenie chrztu w podobnej sytuacji. Czy matka chrzestna musi mieć ślub kościelny, czy wystarczy cywilny?


Mam pytanie odnośnie kandydatki na matkę chrzestną. Chciałabym, żeby była nią moja siostra, ale ona jest po rozwodzie, w trakcie unieważniania ślubu kościelnego i po nowym ślubie cywilnym. Wasz duchownych katolików do końca już poje.


Ceremonia ta, podobnie jak ślub humanistyczny, nie jest w Polsce uznawana z punktu widzenia prawa. Dlatego też trzeba zawrzeć dodatkowo ślub cywilny lub połączyć jedno z drugim, biorąc tzw. Bez bierzmowania możemy zawrzeć związek małżeński w kościele katolickim i nie musimy obawiać się wypędzenia lub potraktowania jak poganina. Warto o tym pamiętać, aby już nigdy więcej nie dać nabrać się rodzinie, czy księżom, którzy odgrażali się, że do ślubu nie dojdzie, na pewno nie w świątyni.


Witajce Niedługo biorę ślub w Kościele katolickim (ja-prawosławna, on-katolik). Zgłosiłam się do mego proboszcza, by wydał mi akt chrztu. Z racji tego, że nie biorę ślubu w swojej. Brak chrztu , komunii i bierzmowania a slub koscielny - Forum dyskusyjne w INTERIA. PL - Witam mam pytanie wraz z chlopakiem planujemy wspolna przyszlosc chcielibysmy.


Ja mam slub cywilny i dziecko nam ochrzczono :) Co prawda w parafi ksiadz nam odmówił więc mu powiedziałam ze chce by moje dziecko było poganinem bo mu chrztu odmawia. Wszystkie pomysły i zdjęcia zamieszczone na blogu są mojego autorstwa. Zgodnie z obowiązującym prawem autorskim - NIE kopiuj, NIE rozpowszechniaj, NIE przetwarzaj bez mojej wiedzy. Jeśli chcesz coś skopiować - skontaktuj się ze mną. Eleganckie prezenty i pamiątki - Pamiątki Chrztu, Pamiątki Komunijne, Pamiątki ślubne i na Rocznicę Ślubu.


Cennik za udzielanie sakramentów to - zdaniem papieża Franciszka - barbarzyństwo. Sprawdzam, czy faktycznie księża mają ustalone kwoty, za jakie zgodzą się udzielić ślubu albo chrztu. Więc bez sakramentu bierzmowania ksiądz nie powinien udzielić sakramentu małżeństwa. Rok temu byłam świadkiem na slubie przyjaciółki i rozmawiałam z księdzem, który powiedział, że świadkowie na ślubie mogą być: nie wierzący, innej wiary, rozwodnicy, po ślubie, bez chrztu i bez bierzmowania, ale warunek konieczny- muszą mieć skończone lat, czyli dzień po urodzinach można świadkować.


Chrzest dziecka bez slubu rodziców - pytanie zadane przez użytkownika portalu DobraMama. Jesli jedno z rodziców dziecka jest wierzace, a drugie nie, dziecku nale¿y udzielic chrztu. Brak chrztu to poważne utrudnienie O przepisach obowiązujących w Kościele katolickim odnośnie do małżeństw mieszanych mówi wikariusz sądowy, ks. Tomasz Czarnocki z Sądu Biskupiego w Siedlcach.


Jakie warunki powinni spełnić narzeczeni, z których jedno jest katolikiem, a drugie osobą ochrzczoną w innym wyznaniu, by zawrzeć. My bez problemu bez chrztu ochrzciliśmy, jednak nie mogliśmy iść do spowiedzi ani komunii świętej. Moim zdaniem powinno być co łaska, a u nas były kwoty narzucone.


Slub bez chrztu

A co najlepsze na pierwszym spotkaniu młody ksiądz podał nam cenę niższą, a na następnym był już proboszcz i trochę w szoku byliśmy jak zażyczył sobie więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty