wtorek, 13 września 2016

Sprawa o kontakty z dzieckiem jak przebiega

Jak sąd ustala kontakty z dzieckiem. Ograniczenie kontaktu z dzieckiem Sąd może zadecydować o ograniczeniu utrzymywania kontaktów z dzieckiem. Kieruje się przy tym – co najważniejsze – dobrem dziecka, któremu mogą nie służyć np. Otóż na początku marca złożyłem wniosek do sądu o ustalenie kontaktów z dzieckiem i chciałem się dowiedzieć kiedy może być wyznaczona pierwsza rozprawa,jak to może wyglądać. Gdy już mamy postanowienie o uregulowaniu kontaktów z dzieckiem, a mimo to jeden z rodziców nie wywiązuje się z ustaleń zawartych w postanowieniu i utrudnia lub uniemożliwia te kontakty drugiemu z rodziców dziecka wówczas istnieje możliwość zwrócenia się z wnioskiem do sądu o to, aby sąd zagroził rodzicowi, który utrudnia.


Chciałbym przedstawić mój problem z kontaktami z moim synkiem. Po rozstaniu z dziewczyną po jakimś czasie okazało się, że jest w ciąży, o czym mnie nie poinformowała. O dziecku dowiedzialem sie po paru miesiacach kiedy to. Kontakty z ojcem - wniosek złożony przez matkę? Jestem zmuszony do złożenia wniosku o kontakt z dzieckiem wraz z zabezpieczeniem.


Córka mieszka z matką w odległości 300km ode mnie. Od urodzenia zajmowałem się Nią więc ta więź jest ogromna. Jednak od pół roku mam utrudniony kontakt z dzieckiem (sprawa rozwodowa w toku).


Sprawa o kontakt z dzieckiem. Odpowiedzi w temacie (14) NOWY TEMAT-18. Mąż złożył wniosek o widzenia z synem. W uzasadnieniu popisał takie bzdury, że nie wiedziałam w jakim języku je czytać, żeby zrozumieć.


Pani pozwala przede wszystkim na kontakty córki z ojcem, które bez. Jak przebiega sprawa o separację? W sprawach o separację małżonków zawsze orzeka sąd. Może to uczynić w trakcie procesu sądowego. Jednak w przypadku gdy małżonkowie złożyli zgodny wniosek o separację, sąd wydaje postanowienie w postępowaniu nieprocesowym.


W tym wypadku zastosowanie także znajdą przepisy dotyczące egzekucji kontaktów z dzieckiem oraz świadczeń alimentacyjnych. Odnosząc się do relacji kontakty z dzieckiem-alimenty, wskazać ponadto należy, iż zakres kontaktów może mieć wpływ na wysokość świadczenia alimentacyjnego. Prawo do kontaktów dziadków z wnukami jest całkowicie niezależny od prawa przysługującego rodzicom dziecka. Nie można więc na podstawie tego, że jedno z rodziców ma uregulowaną sprawę kontaktów oddalić wniosku o uregulowanie takich kontaktów względem dziadków. Jak domagać się zwrotu kosztów postępowania o egzekucję kontaktów?


RODK– Opinia Rodzinnego Ośrodka Diagnostyczno-Konsultacyjnego w sprawach o uregulowanie kontaktów z dzieckiem, rozwó ustalenie miejsca pobytu dziecka oraz w sprawach dotyczących władzy rodzicielskiej. JAK PRZEBIEGA PODZIAŁ MAJĄTKU, O CO MOŻE ZAPYTAĆ SĄD NA ROZPRAWIE ? Czyli osobno będzie rozpoznawał wniosek o miejsce pobytu dziecka, a osobno kontakty z dzieckiem. Jeżeli wniosła Pani o ustalenie miejsca pobytu dziecka w każdorazowym Pani miejscu zamieszkania, a w drugim chodzi o kontakty ojca z dzieckiem, to nie ma potrzeby wnosić o zawieszenie postępowania. Prawo do utrzymywania kontaktów z dzieckiem mają rodzice, nawet jeśli ich drogi się rozeszły. Jest to prawo, ale i też obowiązek.


Regularne kontakty z dzieckiem pozwalają na utrzymanie więzi. W szczególności rodzice, którzy nie mieszkają na co dzień z dzieckiem, walczą o utrzymanie kontaktu z dzieckiem. Może dlatego moja córka mówi ,że nasz rozwód nie był dla niej traumą.


A teraz po wielu latach mam bardzo dobre kontakty z exem i jego rodziną. Sabaidee, Ale On nie chce walczyć o opiekę , tylko o kontakty, które mu się należą i moim zdaniem nie może się poddać. Poniżej przedstawiona została najczęściej występująca sytuacja, gdy małżonkowie porozumieli się co do kwestii rozstania, uzgodnili wzajemne stanowiska oraz podjęli wspólne decyzje dotyczące dziecka lub dzieci małżonków. Po pierwsze: ustalić kontakty z dzieckiem - Ja o ustalenie kontaktów z dzieckiem walczyłem dwa lata – mówi Dariusz Płotka, ojciec dwójki dzieci.


W sprawie o alimenty poszło szybko, sąd błyskawicznie zasądził mi odpowiednia kwotę, natomiast walka o możliwość widywania dzieci toczyła się o wiele dłużej. Z tego powodu mój kontakt z synem był ograniczony. Poza tym syn nie wyraża chęci na spotykanie, kiedy akurat przebywam w jego mieście.


Dodam, że płacę regularnie alimenty. Otrzymałem pismo z sądu na stawienie się na rozprawę o pozbawienie mnie praw rodzicielskich – powódką jest była żona.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty