wtorek, 13 sierpnia 2019

Co oznacza moje nazwisko

Wibracja naszego nazwiska mówi o nas i naszej rodzinie bardzo dużo. Przykładowy Kowalski to człowiek, którego życie lubi ciężko doświadczyć - jest pełen słabości, a do tego wrażliwy, dlatego tak łatwo jest go wykorzystać i zranić, co też często robimy. Oblicz wibrację swojego nazwiska i sprawdź, co oznacza.


Co tak naprawdę oznacza Twoje nazwisko? Jakiego koloru jest Twoje imię? Jakim jesteś zwierzęciem, gdy się złościsz? Czy nie zastanawialiście się kiedyś, skąd pochodzi Wasze nazwisko?


Z interpretacją nazwiska może być trudniej, bo jest ich tak wiele, że trudno przypisać każdemu z nich konkretne cechy. Ale zawsze można spróbować… Niektórzy twierdzą, że znaczenie może mieć przyrostek występujący w nazwisku. Choć brzmi to zagadkowo, chodzi o jego zakończenie: Michal-AK, Kowal-SKA, Mrocz-EK itp. Jak sprawdzić co oznacza moje nazwisko ? Jeśli brak strony na końcu hasła, oznacza to, że nie ma zapisu źródłowego dla danego nazwiska, co z. Jak daleko sięgają twoje korzenie?


Co oznacza moje nazwisko

Co istotne, z coraz bogatszych baz informacji korzystać mogą także osoby, których przodkowie wywodzą się z ziem położonych obecnie za naszą wschodnią granicą. Chcesz wiedzieć skąd pochodzi nazwisko? Jeśli tak to sprawdźcie koniecznie znaczenie nazwisk.


Pochodzenie nazwisk na podstawie strony: genezanazwisk. Taka mała wieś kilkaset osób a mieszka tam starszy facet z żoną już chyba koło 80-tki mają i syn dobrze po 40-tce. Są jedynymi osobami o takim nazwisku w Polsce (a nazwisko nie jest jakieś obce, jest typowo polskie zakończone na -ski). Wszystko wskazuje, że niedługo to nazwisko zniknie.


Bo syn raczej już rodziny nie założy. Podane są nazwiska wyłącznie w formie męskiej. Moje nazwisko było różnie pisane: Eskie, Eske, Eski…Tak niejednoznacznie podpisywał sie mój ojciec – mam różne jego dokumenty podpisywane „jak mu fantazja podpowiedziała”. Po jego śmierci sądownie ujednolicono nazwisku zgodnie z zapisem nazwiska mojego dziadka-Andrzeja Eska. Skąd się wzięło Twoje nazwisko?


Zobaczcie znaczenie popularnych nazwisk. Kliknij w zdjęcie powyżej, aby przejść do galerii. Znaczenie nazwisk na podstawie. Strona genealogiczna zawierająca poradnik poszukiwacza przodków - OKRUCHY, opracowany na bazie dziesięcioletnich doświadczeń autora, w tym poszukiwań prowadzonych w Internecie.


Co oznacza moje nazwisko w mieście Opole. Sprawdziliśmy od czego pochodzą popularne polska nazwiska! Mam nadzieję, że uda im się wrócić do ekstraklasy. Król w domu rozmawia po śląsku, w szkole po niemiecku, w klubie po hiszpańsku, a z kilkoma kolegami - po angielsku.


Dobrze wiem, co oznacza po polsku moje nazwisko - śmieje się. Wierzę, że kiedyś zostanę królem Barcelony. Dziś ta definicja sprawdza się w 1. Jednak jeszcze w XX wieku, jak pokazuje powyższy cytat z „Konopielki”, proces kształtowania się nazwisk nadal trwał i nie. I nawet gdy wiemy że inne osoby, zupełnie obce, mają takie samo nazwisko to nie martwimy się, bo tamto jest „jego” a to jest „moje”. W rzeczywistości nazwiska oznaczają rody.


Co oznacza moje nazwisko

Nazwisko to pierwsze kryterium grupowania osób w ród. Moje pytanie dotyczy wlasnie tej daty. Czy to, że nazwisko pojawia się na terenie kraju dopiero w tym czasie, czy to, że z tego okresu są pierwsze pisemne zapiski dotyczące nazwiska, a sama forma osobowa mogła pojawiać sie wcześniej?


Drugie pytanie dotyczy nazwiska Oczkowska vel Kaczmarek. Wygrał Pan Cyps Albo Zyps (wzięło się to z tego, że pruski urzędnik nie wiedział, jak zapisać nazwisko jednego chłopa). Rozmawiając o tym z kolegami w pracy zostałem porażony paraliżem śmiechowym. Gdzie sprawdzić jak popularne jest moje nazwisko? Ile osób w Polsce nosi takie samo nazwisko jak moje?


Co oznacza moje nazwisko

Oto geograficzny podział nazwisk, czyli mapa nazwisk w Polsce. Zastanawialiście się kiedyś, ile osób w Polsce żyje z takim samym nazwiskiem? Albo gdzie mogą jeszcze mieszkać wasi krewni?


Strona ma służyć pomocą osobom, zastanowiajacym się, jaką genezę ma ich nazwisko, czyli co znaczy, jaka jest genealogia nazwiska, skąd się ono wzięło. Strona zawiera słownik nazwisk polskich i niemieckich, wyjaśniający ich etymologi i budowę językową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty