piątek, 1 kwietnia 2016

Menopauza wiek 38 lat

Od kilku miesięcy mam neregularne miesiączki,ostatnio nie pojawiła się wcale. Byłam u lekarza,podejrzewa wczesną menopauzę. Towarzyszą mu liczne dolegliwości, w tym charakterystyczne uderzenia gorąca i zmiany nastroju. Klimakterium wiąże się z zaburzeniami gospodarki hormonalnej, ale to naturalny proces, którego nie należy się obawiać. Znam jeden przypadek menopauzy w wieku lat.


Siadała zawsze na leżących obok zapisanych papierach i tak dziwnie mrugała do mnie swymi niezgłębionymi żółtymi oczami. Czasami zdarza się, że przekwitanie przychodzi zbyt wcześnie, występuje wtedy tzw. To dla kobiety ogromny szok, kiedy następuje menopauza w wieku lat, a nawet wtedy, gdy zdarza się menopauza w okolicach 30-stki.


Czasem jednak pojawiają się wcześniej. Jeśli więc masz mniej niż lat, a mimo to zauważyłaś u siebie objawy klimakterium, zgłoś się do ginekologa. U Polek pojawia się zwykle pomiędzy 45. Moja koleżanka w wieku lat była w ciąży z drugim synkiem. Mówiłam sobie, że jeszcze mam na to czas.


A teraz czułam, jakby ktoś zabrał mi wiele lat życia, chociaż przecież nie. Mam lata, lata temu urodziłam trojaczki. Od jakiegoś czasu, tak gdzieś od pół roku, zaczęłam odczuwać różne dolegliwości, no i miesiączki też mam inne. Menopauza w wieku lat - czy to możliwe?


Raz są co dni, te trwają 7dni, i są skąpe albo występują co dni, trwają 3-dni i są dość obfite. Czy może wystąpić menopauza w wieku lat? Przez lat brałam tabletki antykoncepcyjne i cieszyłam się przez ten czas zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Wiek i przyczyny rozpoczęcia klimakterium.


Późne klimakterium ma miejsce gdy ostatnia miesiączka pojawia się między 55. Pierwsze sygnały występują już nawet lat wcześniej. De facto menopauza to ostatnia miesiączka w życiu kobiety, ale przechodzenie klimakterium często jest dla kobiety trudne i może trwać wiele miesięcy. Wczesne klimakterium dotyczy ustania miesiączki między 40.


U kobiet najczęściej klimakterium ma miejsce między 45. Zaczęłam doświadczać symptomów menopauzy w wieku lat. Przestałam miesiączkować w wieku lat, a teraz moja menopauza prawie dobiega końca.


Część z tego, co można przeczytać na temat menopauzy, jest bardzo przygnębiająca, zwłaszcza na temat życia seksualnego. Jest Pani w wieku, w którym mogą zaczynać się objawy charakterystyczne dla okresu okołomenopauzalnego. Lek, o któym Pani piszę wskazuje, że od dobrych kilku lat miała Pani problemy ze zbyt niskim poziomem progesteronu. Może to Panią predestynować do nieco wcześniejszej menopauzy.


Myślę, że powinna się Pani udać do lekarza i oznaczyć poziom hormonów estradiolu, LH i FSH. Choć menopauza w wieku lat może dziwić – rzadko zdarza się tak późno – nie jest niczym, co powinno budzić wielkie obawy, nie wynika z rozwijającej się choroby. Same symptomy przekwitania, pomimo późnego wieku ostatniej miesiączki, nie są inne, niż w przypadku kobiet kończących ją wcześniej.


Mam lat i od miesiąca wielkiego doła. Brak miesiączki, złe wyniki poziomu hormonów. Choroba Hasimoto z wygasaniem czynności jajników tworzą zespół Szmidta- słowa endokrynologa.


Wiem tylko tyle - wczesna menopauza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty