piątek, 22 marca 2019

Czy można zarejestrować samochód bez meldunku

Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. Nr 6 poz. 6ze zm.) – art. Pytanie: Kielecki wydział komunikacji nie chce zarejestrować samochodu, bo nie jestem zameldowana w Kielcach. Gdzie indziej można to zrobić - alarmuje czytelniczka i powołuje się na opinię rzecznika praw obywatelskich.


Od kilku dni bezskutecznie próbuję zarejestrować samochód w kieleckim wydziale komunikacji UM. Często miejsce zameldowania posiadamy w jednej miejscowości, a mieszkamy całkowicie w innym miejscu. Duża odległość, niechęć miejscowych do obcych, a czasem nawet akty wandalizmu - to głównie z tych powodów kierowcy decydują się na rejestrację auta w miejscu zamieszkania, a nie zameldowania. Jak zarejestrować samochód bez zameldowania. Wzór podania, jaki składamy w wydziale komunikacji, chcąc zarejestrować pojazd zgodnie z naszym miejscem zamieszkania, gdy zameldowani jesteśmy gdzieś indziej.


A w okienku uprzejmy urzędnik poinformował nas, że nie można zarejestrować, bo zameldowani jesteśmy tam. Temat: Rejestracja auta- miejsce zamieszkania czy zameldowania? Warto się jednak zapytać w wydziale kominikacji czy można zarejestrować samochód na podstawie umowy najmu mieszkania ( często od widzi mi się naczelnika wiele zależy) lub postarać się o zameldowanie tymczasowe.


Czy istnieje w ogóle możliwość rejestracji samochodu bez adresu zameldowania? Ponieważ dowodu jeszcze nie wymieniałem to czy warto ryzykować, rejestrując samochód na nieaktualnym dowodzie? Tu mam na myśli rejestrację na adres zameldowania podany w moim dowodzie, pod którym nie jestem już zameldowany. Mam nowy dowód osobisty bez adresu zameldowania.


W jaki sposób odbywa się rejestracja samochodu? Mówią, że składa się oświadczenie o miejscu zamieszkania, a nie zameldowania, więc jeśli oświadczę że od lat mieszkam np. Gdyni, a nie Gdańsku, to czy dostanę tablice GA zamiast GD? Witam, kupiłem niedawno auto i chciałbym je zarejestrować i tu zaczynają się schody.


Tymczasowo zameldowany jestem w Chorzowie gdzie studiuje i mieszkam i tu chciałbym auto zarejestrować. Jednak stałe zameldowanie posiadam w Łebie no i. Prawo cywilne: Czy można kupić i zarejestrować auto nie mając zameldowania? Dowodu jeszcze nie zmieniłam,mam tam nieaktualny meldunek. Tak w ubiegłym roku pewien człowiek kupił ode mnie samochónie miał meldunku w dowodzie,w umowie kupna wskazał adres zamieszkania.


Pytam go czy zarejestruje samochód bez meldunku,odparł,że bez najmniejszych kłopotów. Po jakiś dwóch miesiącach widziałem auto i było przerejestrowane na numery Gliwickie zamiast Tyskich. Samochód możemy więc zarejestrować bez meldunku. Aby zarejestrować samochód w miejscu zamieszkania, a nie zameldowania, wystarczy udowodnić, że mieszka się w danym mieście.


Aby zarejestrować auto w miejscu, w którym mieszkamy, wystarczy udać się do odpowiedniego dla danego rejonu wydziału komunikacji. Tam na podstawie oświadczenia powinniśmy dokonać rejestracji. Czy można zarejestrować się w Powiatowym Urzędzie Pracy poza miejscem swojego zamieszkania (tzn. miejscem zameldowania)?


Czy trzeba udowodnić że się w tym miejscu mieszka. Przerabiałem ostatnio w urzedach ten temat. Nie zarejestrują na tymczasowy meldunek. Trzeba zarejestrować tam gdzie był ostatni stały meldunek, nawet jesli mieszkało sie tam wieeele lat temu. Czy ktos sie orientuje jak zarejestrowac samochod nie posiadajac meldunku?


Czy może on tutaj zarejestrować samochód na siebie ,będąc niezameldowanym. Pracuje legalnie , posiada, konto, BSN itd. Bez meldunku jestem 0d moze roku i jakos sobie zyje,pracuje,konto w banku mam i wynajmuje mieszkanie.


Ale mam pytanie- czy moge zrobic sobie prawo jazdy? Prosze o odpowiedz na forum lub na skype:swedendziekuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty